Vragen? Bel +31 (0) 30 230 61 41

FAQ

Wanneer professionals via u als leverancier aan de slag gaan bij een opdrachtgever van Myflex, dan kan het zijn dat u een aantal vragen heeft. De meest voorkomende vragen hebben wij hier voor u verzameld. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met het secretariaat via telefoonnummer +31 (0) 30 230 61 41. Wij staan u graag te woord.

Wat kost de dienstverlening van Myflex?

Onze vergoedingen zijn vooraf afgesproken met de klant. Wij berekenen geen aparte opstartkosten, geen kosten voor het ontvangen van de aanvragen, geen contractmanagement- of risicoverzekeringsopslagen en of kosten voor abonnementsvormen. 

Krijg ik altijd een terugkoppeling over de status van een aanvraag?

Wij streven ernaar iedereen altijd een terugkoppeling te geven. 
Neem vooral contact met ons op als u niets hebt gehoord. Wij informeren u graag.

Vind ik via de portal ook de openstaande aanvragen?

Ja. Allle actuele aanvragen van onze opdrachtgevers kunt u terugvinden via de portal. 

Waarom moet er gescreend worden?

Voor sommige klanten van Myflex wordt een screening uitgevoerd. Een goede screening is noodzakelijk om te controleren of professionals daadwerkelijk beschikken over de juiste kwalificaties, papieren, diploma's, gecontroleerde referenties etc. Controle hierop voorkomt dat opdrachtgevers voor verrassingen komen te staan.

Zijn alle screeningsdocumenten ontvangen en verwerkt?

Na elke ontvangst van screeningsdocumenten houden wij u op de hoogte van de status via de portal. 

Welke gegevens hebben jullie nodig om een VOG digitaal te kunnen aanvragen?

Om de VOG digitaal te kunnen aanvragen, hebben wij de volgende gegevens (van de kandidaat) nodig:

  • Achternaam  
  • Geboortedatum
  • Een e-mailadres dat gekoppeld is aan DigiD
  • De beschikking om met iDeal te kunnen betalen.

Wanneer kan ik factureren?

U kunt factureren na vier weken of na afloop van de kalendermaand. Dit kan per opdrachtgever verschillen. Bij de factuur dient een getekende urenstaat te zitten. 

Wanneer wordt mijn openstaande factuur betaald?

Openstaande facturen worden betaald als de fiscale risicoafdekking op orde is, als wij de dienstverleningsovereenkomst getekend in ons bezit hebben en als de vervaldatum is verstreken.

De werknemer staat niet bij onze onderneming op de payroll, wat nu?

Als de medewerker niet op de loonlijst staat van de onderneming met wie Myflex op dat moment zaken doet, dan kan deze onderneming ook niet door de accountant laten verklaren dat de loonheffingen zijn aangegeven en afgedragen aan de Belastingdienst.

Wij verwachten dan een accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat. Dat betekent dat wij per kwartaal twee accountantsverklaringen verwachten:

  1. Accountantsverklaring inzake de omzetbelasting van de onderneming met wie Myflex zaken doet.
  2. Accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat.

Waarom hebben jullie een recent KvK-uittreksel nodig?

Het KvK-uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden om ervoor te zorgen dat we contracten opmaken op de actuele informatie.

Waarom hebben jullie soms ook de KvK-uittreksels nodig van de holding(s)?

De reden hiervoor is dat we de tekenbevoegde(n) moeten kunnen herleiden tot natuurlijk(e) perso(o)n(en) en niet tot bedrijven. De gegevens kunnen we via een KvK op de juiste manier overnemen.

Krijg ik met Myflex een eenmalig contract dat geldt voor alle klanten waarbij externen worden ingezet?

Nee, u krijgt per klant een apart contract. Wij zetten namelijk de inkoopvoorwaarden van onze klanten één-op-één door. 

Hoe zit het met relatiebedingen en concurrentiebedingen bij Myflex?

Myflex heeft geen relatiebedingen en concurrentiebedingen.
Wij vinden het niet correct om onze gezamenlijke klant voor u contractueel af te schermen.

Ik wil onderhandelen over de contractvoorwaarden. Kan dat?

Myflex is gehouden aan de contracten die zijn gesloten met de klant. Onze klanten hebben uitdrukkelijk verzocht deze contracten niet aan te passen. Zo is een gelijk speelveld gecreëerd voor alle leveranciers.